افزایش ۴۰ درصدی صادرات به افغانستان در ۲ ماه نخست سال ۱۴۰۳ طرح «از مزرعه تا سفره» با هدف تامین کالا‌های پر مصرف مردم در مشهد اجرا می‌شود قیمت موبایل یک روز پیش از انتخابات به چقدر رسید؟ (۱۴ تیر ۱۴۰۳) طلا و سکه در مشهد چند؟ (۱۴ تیر ۱۴۰۳) قیمت امروز طلا، سکه، دلار، ارز دیجیتال (۱۴ تیر ۱۴۰۳) | دلار در کانال ۶۰ هزار تومان یک روز قبل از انتخابات برخورد با مشاوران املاک قانون‌گریز در مشهد (۱۴ تیر ۱۴۰۳) قیمت امروز خودرو‌های خارجی (۱۴ تیر ۱۴۰۳) | تویوتا لوین ۳.۳ میلیارد تومان تعیین سقف اجاره‌بهای مسکن به کمک مستأجران آمد قیمت امروز خودرو‌های ایرانی (۱۴ تیر ۱۴۰۳) طلای جهانی خیز برداشت (۱۴ تیر ۱۴۰۳) سقف اجاره بها در مشهد؛ ۲۵ درصد | میزان افزایش قانونی اجاره بها در مشهد معادل ۷۰ درصد تورم خرداد خراسان رضوی است گزارشی از نمایشگاه تخصصی معدن و زمین شناسی در مشهد ایران خودرو تعدادی از خودرو‌های خود را به روش مزایده به فروش می‌رساند + جزئیات متوسط قیمت مسکن در تهران اعلام شد میوه را امروز گرانتر از این قیمت‌ها نخرید (۱۴ تیر ۱۴۰۳) ماجرای حذف متقاضیان مسکن ملی چه بود؟ هفته آینده، آخرین مهلت انتخاب خودرو‌های وارداتی (۱۴ تیر ۱۴۰۳) جریمه شرکت مشهدی به‌علت اجرا‌نکردن تعهدات ارزی اظهارنظر‌های بورسی جلیلی و پزشکیان در آخرین مناظره چه بود؟ دولت سیزدهم ساخت بیش‌از ۱۸۰ هزار واحد مسکونی در خراسان‌رضوی را عملیاتی کرد قیمت گوشت مرغ در بازار مشهد کاهشی است (۱۳ تیر ۱۴۰۳) بورس، سبزپوش به استقبال انتخابات رفت | گزارش وضعیت بازار سهام (۱۳ تیر ۱۴۰۳) طلا و سکه در مشهد ارزان شد (۱۳ تیر ۱۴۰۳) | کاهش ۷۰۰ هزار تومانی سکه امامی با مبلغ ۷ تا ۱۰ میلیون تومان، از کدام موبایل‌ها می‌توان خرید؟ (۱۳ تیر ۱۴۰۳) وام ۸۰۰ میلیون تومانی مسکن ابلاغ شد (۱۳ تیر ۱۴۰۳) | اقساط وام جدید ۸۰۰ میلیونی مسکن چقدر است؟ آیین‌نامه جدید آرامستان‌های کشور ابلاغ شد | تغییر در نحوه حمل متوفی و صدور گواهی فوت
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

رمزارز‌ها در شوک ریزش بیت کوین

  • کد خبر: ۹۴۹۹۳
  • ۱۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۱
رمزارز‌ها در شوک ریزش بیت کوین
بیت کوین پس از مدت‌ها نوسان قیمت در محدوده ۴۷ هزار دلاری، روز گذشته بعد از اعلام تصمیم‌های جدید فدرال رزرو آمریکا ریزش قیمت ۱۳ درصدی را تجربه کرد و حتی تا محدوده ۴۱ هزار دلاری نیز افت قیمت پیدا کرد، با این حال پس از چند ساعت از ریزش ناگهانی، قیمت این رمزارز به محدوده ۴۲ هزار دلاری بازگشت.

مسعود سلطانی | شهرآرانیوز؛ بیت کوین پس از مدت‌ها نوسان قیمت در محدوده ۴۷ هزار دلاری، روز گذشته بعد از اعلام تصمیم‌های جدید فدرال رزرو آمریکا ریزش قیمت ۱۳ درصدی را تجربه کرد و حتی تا محدوده ۴۱ هزار دلاری نیز افت قیمت پیدا کرد، با این حال پس از چند ساعت از ریزش ناگهانی، قیمت این رمزارز به محدوده ۴۲ هزار دلاری بازگشت.

براساس آمار‌های اعلامی ازسوی سخنگوی صنعت برق، خراسان رضوی جزو سه استان نخست کشور در زمینه استخراج رمزارزهاست. به طور دقیق آماری از میزان سرمایه گذاری مردم استان در بازار رمزارز‌ها وجود ندارد، اما وجود سرمایه‌های سرگردان و هدایت نکردن صحیح آن‌ها باعث شده است ارقام معناداری در این بازار سرمایه گذاری شود و اکنون با افزایش نااطمینانی‌ها در بازار رمزارزها، پیش بینی می‌شود که شمار افراد زیان دیده و مال باخته در این بازار افزایش یابد. دلیل ریزش بیت کوین، این بود که فدرال رزرو در نشست تازه اش، برنامه‌های خود برای افزایش نرخ بهره را اعلام کرد. علاوه بر این تداوم ناآرامی‌ها در قزاقستان بر قیمت این رمزارز اثرگذار بوده است.

پس از اینکه چین به مقابله گسترده با فعالیت‌های استخراج رمزارز پرداخت، قزاقستان سال میلادی گذشته به دومین مرکز بزرگ استخراج بیت کوین در جهان پس از آمریکا تبدیل شد. اعتراض‌ها در نواحی غربی قزاقستان به دنبال افزایش قیمت سوخت در روز سال نو آغاز شد و درپی این اعتراض ها، اینترنت روز چهارشنبه در سراسر قزاقستان قطع شد. این اقدام، احتمالا مانع از آن شد که ماینر‌ها به شبکه بیت کوین دسترسی پیدا کنند و درواقع ماینر‌های بیت کوین این کشور از شبکه سراسری خارج شد.

بیت کوین و رمزارز‌های دیگر با کمک رایانه‌های قدرتمندی استخراج می‌شوند که معمولا در دیتاسنتر‌هایی در نقاط مختلف جهان قرار دارند و در یک روند انرژی بر برای حل معادلات ریاضی پیچیده تلاش می‌کنند. طبق جدیدترین آمار که مربوط به اوت سال۲۰۲۱ است، قزاقستان در ۱۸درصد از هش ریت جهانی (واژه صنعتی مورد استفاده برای توصیف قدرت رایانشی ماینرها) سهم دارد و اکنون درپی قطع سراسری اینترنت در قزاقستان، این اتفاق بر کاهش قیمت بیت کوین اثرگذار بوده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->